Dag 62 – (51) ski instructor course – Examen Training & Countdown

28 februari 2017 - Courtenay, Canada

20170228_091518Het weer vandaag is eerst zon en dan rond de middag kouder, meer wind en sneeuwbuien. Tja, het is geen goed teken als je een blog met een saaie opmerking over het weer begint. Zou er op kunnen duiden dat er schrijversarmoede is opgetreden of dat er vandaag echt niet veel te melden valt. De waarheid zit hem meer in het laatste, plus dat ik misschien ook wel een beetje moe/ziekjes ben. Niets ernstigs, heftige verkoudheid tegen griep aan. Heb mezelf gisteren een goede nachtrust bezorgd met wat Ibuprofen; normaal doe ik dat pas als ik (eigenwijs) het bed echt niet uit kan komen.

Met nog maar 2 dagen op de countdown klok is de training vandaag uiteraard helemaal gericht op voorbereiding van overmorgen en vrijdag. Een nieuwe coach voor de komende 2 dagen: Mike. Mike werkt al 12 jaar als skileraar, is level 3, en heeft 48 jaar ski-ervaring. Leuke serieuze man met een passie voor skiën. Vandaag is saai, als je kijkt naar snelheid en de berg afscheuren waar je maar wilt. Skiën dus alleen op de geprepareerde pistes en omdat lesgeven onze gezamenlijke zwakke plek is, is de focus daarop. Starten met op ons eigen niveau elkaar analyseren en verbeteren. Dat is rete-zwaar als ik het zo mag uitdrukken. De verbeterpunten zijn heel subtiel en moeilijk te herkennen voor ons. Met wat hulp lukt het aardig en steek ik toch weer wat tips in mijn zak.

20170228_091508s Middag lesgeven alsof we een les voor beginners in sneeuwploeg doen. Gaat makkelijk, maar de leerlingen (wij) zijn vanzelfsprekend erg goed. Door de lage snelheid, wat veel moeilijker skiën is, zijn de verbeterpunten beter zichtbaar. Die verbeterpunten zijn overigens dezelfde als bij “normaal” skiën bij hogere snelheid (!).

Concluderend: een leuke studie dag die iets meer vertrouwen geeft in het halen van het examen eind deze week. Langzaam stijgt de spanning iets. Soort van gevoel dat je vroeger bij je eindexamen voor school had: je best gedaan, maar blijft onzeker.

Ik heb er zin in, ondanks de examen spanning.

Groetjes en liefs uit Canada,
Roel in training.2017-02-18_IJshockey_in_Vancouver-Jesse

N.B. extra foto van IJshockey in Vancouver.
In de 2e foto is de zon spiegeling in de oceaan uitvergroot goed zichtbaar.

1. Ilona:
    1 maart 2017
    Goedemorgen Roel, beterschap gewenst. Succes met de voorbereiding voor je examen.
  2. Karin:
    Sterkte daar en Beterschap. Is de Hollandse griep toch over komen waaien
  3. Pa en Ma de Jonge:
    Hoy Roel
    Succes voor vrijdag ! En beterschap
    Groetjes , liefs pa ma
  4. Frans en Ida:
    Hallo schoonzoon
    We volgen je verrichtingen virtueel op de voet het is een enerverende trip voor je geworden maar het succes dat je vrijdag welzeker wacht is een mooie opsteker voor je.
    Zorg wel dat je vrijdag in conditie bent maar we hebben er het volste vertrouwen in.
    Elke dag print ik je blog van die dag uit en we hebben er een hele stapel van. Als je klaar bent bind ik het in zodat we naderhand ook nog eens de zaak kunnen bezien. Het is wel jammer voor je dat je het Carnaval heb gemist.........lol
    Maar goed sterkte voor vrijdag en de groeten van ons en Basco
  5. Gerard Tielemans:
    1 maart 2017
    Beterschap en succes voor komende vrijdag.
  6. Jose:
    1 maart 2017
    Beterschap Roel en heel veel succes met je examen
  7. Jose:
    1 maart 2017
    Gaat je lukken jongen! Ik weet het zeker!