Dag 65 – (54) ski instructor course – GESLAAGD !!! – mission accomplished

3 maart 2017 - Courtenay, Canada

….. YYYeeeeeeeeehhhhhhhhhhaaaaaaaa …..

Geslaagd: voor CSIA Ski Instructor Level 2

Oftewel, officieel bevoegd tot lesgeven van beginners t/m parallel skiën onder alle omstandigheden.
2017-03-03_CSIA_Level-2_Certification_Ski_Instructor SAM_61522017-03-03_CSIA_Level-2_Evaluation_form_Ski_Instructor_SAM_61552017-03-03_CSIA_Level-2_Section-8_Groepsfoto_Ski_Instructor_SAM_6148
Ondanks dat ik er inwendig van overtuigd was dat het zou moeten lukken, was het spannend omdat je het a) nooit zeker weet en b) er niet op korte termijn een herkansing mogelijk is. God wat ben ik blij én trots op deze prestatie. Ook omdat het resultaat veel beter is dan mijn Level 1 examen. Ik scoor met de lat hoog op alle punten ruim voldoende:

• Besluitvormingsproces (Decision Making Process) = Voldoet aan eisen (maximum)
  • Technische bekwaamheid (Technical Proficiency) = Consolidatie (meer dan ok, klaar voor verfijning)
  • Demonstraties (Demonstrations) = Voldoet aan eisen (maximum)

Bij mijn Level 1 (met flink lagere standaard) waren er nog een aantal punten die verbetering nodig hadden. Conclusie: een flinke boost voor mijn skiën en lesgeven.

Gelukkig is iedereen (9 man) die het examen deed geslaagd, dus super goede groep. Volgens mij hadden de examinatoren Mike en Darrin het gisteren eigenlijk al besloten. Want vandaag doet Mike  weinig aan onderling lesgeven en is hij voornamelijk gericht op persoonlijke techniek verbetering. Daarnaast legt Mike ons uit hoe je zoveel mogelijk gebruik kunt maken van het terrein om de les en de leservaring te verbeteren. Niemand hoeft apart nog iets extra te laten zien.

Na de uitreiking, nabespreking, en naar de bar en een eerste biertje. Eten in de bar en daarna gaat het feest door in ons Chalet.

Ik heb hier jaren over gedroomd en meer dan een jaar geleden, dankzij Karin, de stoute schoenen aangetrokken en het georganiseerd. Meer dan 400 dagen aftellen, 8 weken genieten & afzien en climax. Zoveel geleerd. Zo trots op het resultaat, ongelofelijk blij, zweef in de zevende hemel, …, …

YYYYYYYEEEEEEEESSSSSS

Uitzinnige groeten,
Rock’n Roel

SAM_6144SAM_6151SAM_6143SAM_6142

N.B.
Durf het nu wel te bekennen, maar de afgelopen drie dagen heb ik griep met lichte koorts. Met pillen en veel slaap heb ik mij op mijn tandvlees de piste opgesleept. Lopen gaat moeizaam, skiën kost veel minder energie. Er was ook simpelweg geen keus, opgeven is geen optie.

20170303_151352SAM_6141SAM_6162

1. Pa en Ma de Jonge:
    Hier past een hele dikke knuffel ! ,! ,!j
    Gefeliciteerd , dat is mooi een droom uit laten komen
    Liefs pa , ma
  2. Annet en Roger:
    4 maart 2017
    Zo knap!!!! Proficiat Roel!!
    Ik hoop dat je thuis nog ooit kunnen wennen.......
    Groetjes Roger.
  3. Jan:
    4 maart 2017
    Roel, super goed gedaan. Van harte gefeliciteerd. En nu genieten (en herstellen van de griep zoals zovelen aan deze kant van de oceaan).
  4. Karin:
    4 maart 2017
    Het is meer dan geweldig. Ik ben trots, kei trots mag ik wel zeggen. Tot volgende week
  5. Frans en Ida:
    4 maart 2017
    Roel we hadden niet anders verwacht desalniettemin is het een geweldige prestatie en we zijn zeer trots op onze oudste schoonzoon. Het verwezenlijken van je droom is niet ieder gegeven maar JIJ hebt het toch maar geflikt! Het is je van harte gegund nogmaals GEFELICITEERD
  6. Ilse:
    4 maart 2017
    Heeeé broer⛷SUPER gedaan, zo leuk voor je ..... nu kun je skiën met een ‍doctorale-muts van de piste.....veel plezier nog
  7. Jose:
    5 maart 2017
    Vn harte gefeliciteerd Roel! Geweldige prestatie. Je harde werken is beloond, echt knap gedaan!
  8. Armand Dassen:
    6 maart 2017
    Super goed gedaan Roel. Fijn dat je een leuke tijd in Canada hebt gehab en dat je jou doelstelling ruimschoots gehaald hebt.
  9. Gerard Tielemans:
    7 maart 2017
    Een hele dikke proficiat Roel, geweldige prestatie .
    Sorry voor mijn late reactie, een lang weekend Dublin met mijn zoon.