Dag 67 – Ski Patrol

5 maart 2017 - Courtenay, Canada

20170305_14531920170305_145232De lange nachtrust heeft me goed gedaan; veel slapen werkt bij mij altijd super. Vandaag had ik een uitnodiging gekregen van John om mee te skiën met de ski les voor ski patrol. Ski patrol is de groep mensen die de pistes beveiligd, opent en afsluit en in geval van ongelukken zorgt voor EHBO en zo nodig voor transport van gewonden naar beneden. Hier proberen ze het ski niveau van deze groep, deels vrijwilligers, op te krikken door hun gratis ski les aan te bieden. John zit ook bij ski patrol en had deze les via Nigel van Section-8 georganiseerd. John ken ik van een week samen skiën en hij deed gelijk met mij mijn zijn ski instructor level-2 examen. Zijn uitnodiging sla ik niet af, want ik heb al een behoorlijk aantal ski patrol’ers leren kennen en/of mee geskied. Bovendien mijn laatste kans om Nigel te zien, één van de eigenaren van Section-8 waar ik bij geboekt heb.

20170305_145241Leuke gezellige dag met 7 man waarbij af en toe aandacht voor ski techniek verbetering, maar vooral ook veel kilometers maken in een rustig tempo. Gelukkig, want ik mag me dan wel beter voelen maar ik wil het niet forceren. Focus op korte snelle bochten en goed kanten van de ski’s; dan doen ze voor jou het werk en kost het weinig inspanning. Op steile en minder steile hellingen proberen het ritme gelijk te houden, met een grote variatie aan terrein: geprepareerde pistes, met kleine en grote bulten, door de bomen en buiten de piste. Veel kletsen en lol maken, belangrijk want het is ook gelijk mijn afscheid van een aantal fijne mensen die ik hier heb leren kennen.

20170305_145317Zoals op de foto’s te zien was het een nogal mistige dag, maar met voldoende zicht om skiën leuk te houden. Na het skiën in het Eagle café wat drinken. Daarna bestel ik, voor ik terug ga naar het chalet, nog een stukje tonijn, “seared tuna”, Jammie.

Vandaag ook afscheid genomen van Euge, waar ik 5 weken samen mee geskied heb. Hij vliegt terug naar Sydney; fijne kerel.

Fijne gezellige en rustige dag.

Groetjes en Liefs,
Roel

1. Ilona:
    6 maart 2017
    Good morning, Roel.

Oeps.. .de tijd vliegt. Afscheid nemen is begonnen. Fijn dat je je beter voelt.