Dag 68 – Uitglijden

6 maart 2017 - Courtenay, Canada

20170306_11520220170306_115027Weer een heerlijk lange nacht in mijn bed doorgebracht, nog maar 2 nachtjes en dan is mijn avontuur over. Lekker die laatste paar dagen met mezelf uitskiën of beter gezegd uitglijden. Terugkijkend ben ik langzaam aan het ontwaken, zo aan het eind van deze fantastische droomreis. En wat is er nu beter dan wakker worden na een heerlijke droom. Echt mijn beste dromen zijn trouwens degene waarin ik aan het skiën ben; en serieus die heb ik regelmatig.

20170306_11501920170306_115014Vandaag onverwacht lekker uitgeslapen. Want de weersvoorspelling gaf aan dat er vannacht veel sneeuw zou gaan vallen. Maar de paar keer dat ik wakker was vannacht, was er nog niets gevallen, dus ergens in het holst van de nacht de wekker van het alarm afgehaald. Het is werkelijk weer een sprookje buiten. Zo goed als niemand meer op de pistes, want het is maandag. Daarbij is de zon volop de aarde aan het beuken met om ons heen allerlei verschillende wolken en daartussen een prachtig uitzicht op blauwe hemel, blauwe stukken oceaan en heel in de verte de Rocky Mountains op het vaste land. Tijd voor her en der wat foto’s en een 360 graden filmpje op de top van de Eagle Lift, zie deze link.

20170306_10452220170306_102628Voor het skiën was het ook langzaam uitglijden en veel pauzes inlassen. Want zodra ik dat anders probeer te doen door er een lekker sportief tempo in te gooien, gaan mijn spieren vol in protest. Kort maar lekker dagje in mijn eentje skiën. Al had ik in elke lift wel een leuk gesprek met iemand die toevallig ook in hetzelfde stoeltje zat. Dat gaat zo makkelijk hier. In mijn chalet loopt het langzaam ook wat leeg. Teega & Euge zijn al naar huis vertrokken, en Jesse is een paar dagen naar zijn grootouders toe. Vanochtend afscheid genomen van Sebastian & Jacob, 2 van de 4 Deense skileraren, die hun heil elders in een ander Canadees resort gaan zoeken.

Lekker aan het nagenieten en uitglijden dus.

Nogmaals allerbeste groeten vanaf “mijn” Canadese sneeuwberg,
Roel

20170306_10260120170306_102342N.B. Gefeliciteerd zussie Ilse !

1. Hariette van baarschot:
    7 maart 2017
    Nog veel plezier daar en een goede terugreis ..
  2. Jose:
    7 maart 2017
    We zijn benieuwd naar al je verhalen Roel, wat heerlijk dat je deze droom waar hebt kunnen maken! Heel fijne laatste dagen, en een goede terugreis!