Dag 31 – (20) ski instructor course – Braille & Tonijn

28 januari 2017 - Courtenay, Canada

2017-10-28_In_de_Lift_Roel_met_Teega-Kasey-22017-10-28_Tussen_de_Bomen_Roel_met_Teega-KaseyZon ….. Ik wil zon. We zitten hier nu 4 dagen in de mist en dat begint uiteindelijk toch wel een beetje te vervelen. Als het dan mist dan moet het ook eigenlijk sneeuwen, dan hebben we er nog wat aan. Maar de huidige nevel zorgt her en der voor nul zicht, en dus voor braille skiën en dat gaat mij verdomd slecht af. Het zal echter nog wel tot maandag of dinsdag duren voordat op Mount Washington de zon de aarde weer zal gaan beuken met zijn welkome stralen.

Maar wie ben ik om te klagen over dit relatief zeer kleine ergernisje, dat vanzelf zal verdwijnen. Het verblijf is hier, zoals mijn zus Ilse het in een email aangaf: ”Je leven is nu zo....ontspannen en geen stress“ … Hoe waar! Daarnaast verveelt het skiën, na ruim 3 weken én volle dagen actief skiën, nog altijd niet … integendeel! Om de pret nog groter te maken is er vandaag een extra smakelijke verrassing. 20170128_163628Het Eagle Café heeft vanavond een onverwachte diner special in de vorm van één van mijn meest favoriete gerechten: “Sesame Seared Tuna”. Jammie, jammie, jammie. Niks zelf koken. Daar had ik graag 6 extra liften omhoog voor over met de nacht skilift om de tijd na het sluiten van de andere liften te overbruggen. Mist of geen mist.

20170128_110750Skiën vandaag was weer mistig gezellig, samen met Teega en Kasey. Jesse is vier dagen naar familie op Vancouver Island. Op de pistes geef ik zoveel mogelijk aandacht aan het oefenen en perfectioneren van mijn nieuw aangeleerde skitechnieken. Want net als met autorijden, veel kilometers maken (“mileage”) zorgen ervoor dat je het erin slijpt en tot een automatisme maakt. Zodat je het ook kan toepassen onder meer extremere condities.
Het oefenen op de pistes wordt afgewisseld met lekker tussen de bomen heen scheuren. Die bomen geven meer contrast en dus enigszins zicht over waar je met je ski’s overheen of doorheen gaat. Het maakt het ook extra spannend omdat ze niet opzij gaan en soms erg weinig tussenruimte overlaten.20170128_110734

De mist zorgt voor veel rijp op alles in de omgeving en zorgt voor minimale hoeveelheden nattige sneeuw of hagelsneeuw wat resulteert in een zeer dun laagje verse vochtige poedersneeuw. Al met al een wonderbaarlijke en sprookjesachtige omgeving zoals de foto’s en video’s van vandaag laten zien. En af en toe een korte stop voor warme chocolademelk is uiteraard zeer welkom.

Dus zon of geen zon, niks te klagen hier!20170128_110922

Groetjes en liefs,
een tevreden skiënde Roel

1. Gerard Tielemans:
    29 januari 2017
    Een paar dagen achter gelopen op jouw bloggen maar nu weer bij. Als ik jouw verhaal van vandaag lees over de mist en de bomen dan daagt bij mij toch weer het beeld op van een oranje helm............
  2. Armand:
    30 januari 2017
    Goh, Tonijn, dat had ik nou niet van je verwacht ;-) Geniet ze!
  3. Marielle:
    10 februari 2017
    hebben ze daar geen koffie, omdat je alleen chocomelk drinkt?
    irish coffee ofzo lijkt me daar ook wel wat.
    gr