Dag 0 - Vertrek Schiphol - Canada Ski Instructor

29 december 2016 - Schiphol, Nederland

Eindelijk op weg. De grote reis is begonnen. Vanochtend al vroeg, voor de wekker kon afgaan, wakker geworden. Wat gedronken en gegeten en daarna de koffers en ski's de auto in. Begint allemaal in stemming, want alles is wit van de mist, bomen met rijp en als eerste een laag aangevroren H2O van de autoruiten krabben. Knuffel voor Marjolein die nog lag te slapen vanwege werken in de Spijker met late bardienst. Niels brengt ons keurig, met moppers over de 100 km zone's, naar Schiphol. Laatset knuffel voor Niels, en dan start de stroperige tocht langs inchecken, "odd-size-luggage" vanwege het pak met ski-materiaal, door de security en langs de douane. Wonderbaarlijk soepel allemaal, al moest ik even wachten omdat security gebrek aan mannen had vanwege hoge nood onder de heren (bood me nog aan maar mocht niet baten). Nu gezellig met Karin aan koffie bij Starbucks. "Gezellig": Karin leest in een dikke pil met roman over autistische professor met asperger ..., en ik loop te kloppen op dit blog.

Knuffel Roel.