Dag 11 – Zondag skiën met veel sneeuw

8 januari 2017 - Courtenay, Canada

20170108_13525020170108_135256Zoals de weersverwachting gisteren al aangaf, is het gaan sneeuwen met een verwachting t/m maandagmorgen van >15 inch (~37 cm) nieuwe sneeuw. Als ik buiten ben klopt dat al aardig. Het sneeuwt en een nieuwe laag van het mooie witte & zachte poeder heeft alle oude sporen uitgewist. Buiten is het zoals het hoort te zijn: de prettige stilte van een sneeuwbui die bijna alle geluiden dempt. (zie ook foto’s van chalet en video).
Samen met Jesse en Tiger, een Italiaan en een Zuid-Afrikaan, mede cursisten, een heerlijk dagje wezen skiën in de sneeuwstorm. De dikke laag verse sneeuw maakt de wind en kou meer dan goed.
Tussen de middag even in het Chalet wat eten en koffie naar binnen werken. Wel handig dat het Chalet zo goed al aan de piste ligt en we dus vanaf & naar onze voordeur alles op ski’s kunnen doen.

20170108_19473920170108_194724’s Avonds een eerste bijeenkomst ter voorbereiding van de ski instructor course. Alle regels en grof plan voor de komende week doorgenomen; zie foto van het weekplan voor deze week voor de geïnteresseerden. Zie ook e foto met mijn gekregen Section 8 hockey sweater. Ook voor het eerst kennis gemaakt met Cassy die de 4e deelneemster is.
Vanuit Section 8 wordt gezorgd voor voldoende voedsel en lekkernijen voor deze avond (zie foto’s) , waarbij vooral de boose rijkelijk in vele soorten vloeit. Samen met wat andere staff medewerkers, oud cursisten en 4 Denen die hier als skileraar werken wordt het een bijzonder gezellige avond. Via een groot scherm en YouTube kiezen we elk een eigen groep en nummer. Leuk om zoveel verschillende onbekende bands te horen. Mijn eigen keus van Within Temptation (NL band en goede muziek m.i.) valt zeer in de smaak.
Een goede start, ik kijk uit naar het programma van morgen op onze eerste dag (en de dikke laag verse sneeuw).20170108_210422Schedule week 1

1. Karin:
    9 januari 2017
    Mooi shirt hoor ;). Dan ga je extra snel van de helling af. Eten ziet er goed uit daar.