Dag 13 – Dag 2 ski instructor course – Video basis & Persoonlijke ski verbetering

10 januari 2017 - Courtenay, Canada

Allereerst wil ik kwijt dat ik de vele reacties die men op mijn blog heeft achtergelaten, heel erg waardeer. Leuk om te lezen in het verre Canada met 9 uur tijdsverschil. Ik lees ze allemaal. Dank.

2017-01-09_Team_Building_Crossing_Lava_3Vandaag kreeg ik via Kasey nog wat foto’s van de team building sessie van gisteren. Die heb ik alsnog toegevoegd aan de blog. Mocht je me niet direct herkennen, dan ben ik degene met de oranje broek (welke kleur ook anders: Hollands !).

De stralende zon en het verse witte winterlandschap zijn de sprookjesachtige achtergrond (zie foto) voor de 2e ski instructor course dag. ’s Ochtends 5 man: Tobin Leopkey onze coach, Kasey en Jesse op de ski’s, Tiger op zijn snowboard en ikzelf natuurlijk. Vandaag trainen we allereerst op grote en kleine bochten, waarbij het accent ligt op mooi rond en in elkaar overgaande bochten, dus geen rechte stukken. Allemaal bij een perfecte constante snelheid die geschikt is voor medium gevorderde skiërs.

2017-01-10_Kasey_Frozen_TreeLater die ochtend mogen we dat nog een keer voordoen terwijl Tobin ons allemaal vastlegt op de video. Daarna een vroege lunch gevolgd door een klaslokaal sessie met onze eigen video’s. Niets is zo duidelijk en onweerlegbaar bewijs als het ‘confronterende’ video materiaal. We krijgen allemaal persoonlijke feedback en eerste tips om onze persoonlijke ski techniek verder te optimaliseren.
De video is tevens een persoonlijke basis als startpunt. Ben benieuwd hoe dit er over enkele weken uit gaat zien en of de verbeteringen goed herkenbaar zullen zijn.

Ik zelf blijk iets te veel mijn zwaartepunt naar achteren te hebben liggen en moet aan het eind van de bocht iets dieper door de knieën en meer mijn enkels buigen (grote teen omhoog duwen !). ’s Middags buiten krijgen we allemaal persoonlijke tips en specifieke oefeningen voor de verbeterpunten. Het grootste gedeelte van de middag doen we niets anders als onze persoonlijke oefeningen herhalen, en herhalen, en herhalen, … Dit om het er zowel in als fijn te slijpen. Voor mijzelf voelt het nu al duidelijk als een verbetering van mijn eigen ski techniek; Yes ! Super.

Eind van de dag nog wat leuke hoekjes van het gebied verkennen en genieten van losse sneeuw. Een mooie en leerzame dag.

’s Avonds kookt Charlotte onze persoonlijke “Chalet mama” weer een lekkere maaltijd voor ons. Die we met z’n achten gezamenlijk verorberen.2017-01-10_Section8_Day2_Ski_Instructor_Course

1. Annet Demming:
    11 januari 2017
    Top Roel, wat mooi om met jou mee te kunnen genieten vanuit een druilerig miezerig Nederland!
  2. Gerard Tielemans:
    13 januari 2017
    Ha Roel, wat een verschil van problemen waar je nu mee te dealen hebt tov je werkzaam leven. Een teen die omhoog moet en de enkels gebogen, het eten van Chalet mama's food.
    En dan die oranje broek. Ik vind die geweldig , echt wel .....aanhouwe man...