Dag 18 – (7) ski instructor course – Zondagje vrij skiën

15 januari 2017 - Courtenay, Canada

20170115_12274320170115_122757Zondag vandaag, dus lekker vrij skiën. We hadden als groepje afgesproken om samen te gaan skiën: Tiga, Jesse, Jacob, Sebastian & ik. De laatste twee zijn twee van de vier Deense ski leraren die bij ons in het Chalet een kamer delen. De andere twee heten Michael & Tobias. Je zou denken dat ze elkaar al in Denemarken kenden, echter ze zijn allemaal apart naar Canada gekomen voor het winterseizoen en toevallig hier samen terecht gekomen. Leuke gezellige kerels en allemaal ergens tussen 20 en 26 jaar.

20170115_12445620170115_124500Vanochtend waren Jacob & Sebastian niet ingeroosterd voor een les, dus lekker met z’n vijven de berg af racen. Half tot mijn verbazing komt iedereen op tijd zijn bed uit. Had ook anders kunnen zijn want gisteravond was het ruim na 24 uur geworden, omdat om middernacht de verjaardag van Jesse begon. Dat was een prima ‘excuus’ om een behoorlijk aantal verschillend gevormde en gekleurde flessen op tafel te verzamelen; inclusief kaarsje op tafel en wat te knabbelen.

Op de piste weer redelijk druk (weekend) en prima weer met veel zon en wat wolken verderop. Eigenlijk een beetje te warm met een temperatuur zo rond en net onder het vriespunt, waardoor de sneeuw in kwaliteit hard achteruit gaat. Een heel aparte sensatie gaf vandaag het tussen de bomen door skiën want daar regende het grote druppels van smeltende sneeuw op je kop en af en toe een bergje witte massa van sneeuw en ijs dat uit de takken van de bomen naar beneden klettert.

20170115_124606We hebben met zijn allen een vroege lunch, voor de Canadese massa de horeca gelegenheden massaal gaat bestormen. De rest van de zondag skiën we met z’n drieën (Jesse, Tiga, ik) tot de liften dicht gaan. Overigens gaan de liften hier erg vroeg dicht als je het met Europa vergelijkt, om 15:30 is de laatste lift naar boven. Wordt hier ook relatief vroeg donker.

Terwijl ik dit stukje proza aan de blog toevoeg zit ik heerlijk voor de open haard met warme chocolade … met een scheutje Baileys.
Morgen gaat onze cursus weer verder.

Ski-groeten,
Roel

20170115_21271220170115_21263920170115_212630

1. Jan:
    16 januari 2017
    Ha die Roel,
    Dat zijn mooie verhalen en foto's, heel leuk om te volgen.
    Een man "alleen" op pad wordt direkt weer een jongetje: in de avond/nachten feesten, 1x per week schone sokken, ... mooi man.
    De Engelstaligen hebben hier een mooi gezegde over: "The difference between a man and a boy is the price of the toy." ;-)
    Have fun.
  2. Pa en Ma de Jonge:
    16 januari 2017
    Hoi Roel
    Elke ochtend weer eerst je verslag lezen , goed idee van G T , een oranje helm vooral bij de andere kant van de boemerang
    Na een dag skiën , is het s avonds ook erg gezellig .
    Groetjes , liefs Pa Ma
  3. Arnaud: