Dag 23 - (12) ski instructor course – Off-piste skiën

20 januari 2017 - Courtenay, Canada

20170120_1424202017-01-20_Group_Top_Boomerang_Ocean_View_Kasey-02Mooie dag gehad. Zo goed als de hele dag buiten de pistes geskied. Onszelf voornamelijk bezig gehouden met opzoeken van extreme & lastige hellingen, omdat als de omstandigheden zwaarder worden (lastige sneeuw, steiler, bomen, rotsten, …) je techniek beter moet zijn. Het idee is als je het daar enigszins beheerst, dan worden de pistes vanzelf een eitje. Dit soort extremere omstandigheden zijn typisch de plekken waar ik echt op kan kicken. Klein beetje “angst” of "onzeker" gevoel als je boven staat, maar super om af te dalen en eenmaal beneden tevreden naar boven terug te kijken.

20170120_14241020170120_141220Het was daarnaast een mooie dag omdat het begint met mist en sneeuwen, en in de loop van de dag langzaam verandert tot een dag vol zon zo halverwege de middag. Sprookjesachtig mooi met de bomen onder een vers laagje nieuwe sneeuw. Zie ook de foto’s met o.a. uitzicht op de Pacific Ocean vanaf een top ver boven het einde van de Boomerang lift. Vanf de lift zijn we met de ski’s op de schouder verder naar boven geklommen zijn om aan de andere kant door een kloofje naar beneden te kunnen skiën.

Bovendien was het onze laatste echte cursus (les)dag. Maandag begint het 3-daagse level 1 examen. Charlotte, onze chalet mama, is op dit moment druk bezig met onze maaltijd. Prima kokkin, altijd eenvoudig maar zeer lekker eten. Leuk is dat we gisteren hoorden dat Charlotte ook onze examinator level 1 wordt. Charlotte is namelijk ook ski instructor level 3, en dan mag je level 1 examens afnemen; leuk voor ons.

20170120_11234720170120_112337Vanavond gaan Jesse en Teega naar het stadje Courtenay onder aan de berg om daar uitgebreid te gaan stappen. Ze slapen dan bij Kasey die in Courtenay woont.
Ik blijf met de Deense skileraren in het chalet en ga morgen in principe “shadowing” doen. Dat betekent dat ik mee ga skiën met een skileraar en zijn les ga bekijken als een soort praktijk ervaring. Ik heb een “vage” afspraak met Eric, een Australische skileraar, die ik hier eerder ontmoet heb. Maar we zullen zien hoe het morgen loopt.

Het laatste wat ik nog te melden heb, is dat ik mezelf gisteravond eindelijk verwend heb met het kopen van een paar super goede nieuwe handschoenen. Niet ten onrechte, want in de oude goedkope plastic handschoenen zitten ondertussen al meerdere gaten.

20170119_181602Liefs vanuit ver maar mooi Canada,
Roel

1. Jose:
    21 januari 2017
    Wow wat is het daar mooi! Puur genieten den ik!
  2. Marielle:
    succes op je examen!
  3. Gerard Tielemans:
    21 januari 2017
    Prachtig landschap en mooie vergezichten.
    Mooie handschoenen Roel en aszemaarwarmzijn.

Alvast veel succes met je examen.