Dag 25 – (14) ski instructor course – Schaduw les en Poedersneeuw

22 januari 2017 - Courtenay, Canada

Wat een dag weer vandaag. Dag begint met haast haast haast …. Opstaan, snel ontbijt maken, bellen met thuis en racen naar de skischool voor schaduw les. Ja, het bergleven heeft ook zo z’n donkere kanten :-).
Thuis ontbijt ik nooit, maar hier wel met toast, eitje en yoghurt met granenkruimel & rozijnen. Dan bellen met Karin die de telefoon aan Niels geeft en uiteindelijk bij Marjolein beland. Het gesprek eindigt met een slechte wifi verbinding, jammer morgen opnieuw. Ski zooi aan en snel naar de skischool.

20170122_150647Eerste schaduw skiles is met Aimee die twee kleine meisjes van 4 en bijna 4 heeft. Gaat iets anders als gisteren. Kotertjes zijn duidelijk minder geïnteresseerd in skiën. Kou, blijven staan en spelen, spelen een veel grotere rol. Ouders van de kleinste hebben het arme kind ook duidelijk te weinig warm aangekleed. Met grappen en grollen en veel vragen houden we de moed er in. Over het rollende tapijt, dat ons na elke afdaling weer de babyhelling opbrengt, vertellen we dat aangedreven wordt door allemaal loopradjes met hamsters. Als het tapijt stopt hebben de 250 hamsters even pauze om aan een wortel te knagen. Één van de kinderen vertelt me op het tapijt dat ze de hamsters onder haar voeten kan voelen bij het naar boven gaan. ...

20170122_150630Tweede schaduw les in de middag is met Sebastian, ook een Deen uit ons chalet, verloopt ook weer bijzonder. Volgens zijn rooster zou hij drie volwassen beginners krijgen. Er komt er maar eentje opdagen (!). Een wat oudere gezette vrouw met een grote normale bril op. Geen afsluitende zonnebril én vooral geen skimasker. Niet handig want het waait aardig én de sneeuwt hard. Ze kan door de druppels op de bril al weinig zien, daarbij waait ook de sneeuw er omheen in haar ogen. Enige opgetrommelde skimaskers passen allemaal niet over haar buiten model bril. Als deze les doorgaat komt ze hierna gegarandeerd nooit meer in de buurt van ski’s. Ze besluit gelukkig zelf na enige discussie maar een nieuwe afspraak te gaan maken.

Gevolg is dat Sebastian en ik dus maar vrij gaan skiën. Onderweg naar de lift komen we Jesse, Kasey, en Tiga tegen; met z’n vijven naar boven. Al met al pakt dat super uit want de hevige sneeuw en niet al te dikke mist wolk zorgen voor skiën op een ~15 cm verse laag losse sneeuw voor een heerlijke diepsneeuw middag. 2017-01-22_Roel_tussen_de_bomen_Kasey-01Vooral het tussen de bomen door skiën is super. Op de piste is alles om je heen wit en zijn de kuilen en bulten in de piste zo goed als niet te zien. Maar tussen de bomen zorgen de stammen en takken voor meer contrast en reliëf … en dat in combinatie met zachte nieuwsneeuw … hmmmm.

Na nachos eten in het restaurant gaan we nog een tijdje door met nachtskiën. Het licht van de lampen verstrooit en zorgt voor een wonderlijk schijnsel tussen wit besneeuwde bomen, mistvlagen en talloze sneeuwvlokken.

We voelen ons klaar voor de komende examendagen.

Groetjes van een tevreden Roel

1. Karin:
    23 januari 2017
    Mooie nieuwe handschoenen en warme handen, neem ik aan. Succes met het examen mochten we niet meer skypen vóór die tijd
  2. Pa en Ma de Jonge:
    23 januari 2017
    Hoi Roel ,
    Wat ben jij verstandig , je dag beginnen met zo n gezond ontbijtje ha ha . Succes met je examen , gaat zeker goed met jou enthousiasme
    We genieten elke ochtend van jou ski verslag !
    Groetjes liefs !
  3. Ilse:
    24 januari 2017
    Haha wat een leuk verhaal weer over de les met de kleine meisjes en de 250 hamstertjes, en de dame met de bril.... leuk geschreven, het plezier spat uit je pen ! Veel succes !!
    Liefs van ons allen uit de Z.O.Beemster