Dag 28 – (17) ski instructor course – Examendag 3 van 3: GESLAAGD LEVEL 1 SKI INSTRUCTOR !

25 januari 2017 - Courtenay, Canada

YES - Yyyyyyyyyyy – Eeeeeeeeeee – Sssssssssss !!!!!!!!!!    Jiiiiiheeeee

20170125_153706_Groeps_foto_met_Pin_en_CSIA_Certificate_Level_1_Ski_Instructor_RoelVanaf vandaag is Roel:  gecertificeerd Ski Leraar niveau 1.
CSIA – Canadian Ski Instructors' Alliance – Ski Instructor Level 1

Een jarenlange droom die na werken, leren en veel trainingsuren op ski’s in de sneeuw dan toch echt werkelijkheid is geworden. Kan het eigenlijk nog niet helemaal geloven dat het echt zo is, raar en onterecht gevoel eigenlijk. Maar het is echt heerlijk om de afgelopen 2.5 weken deze reis te mogen maken. Ik ben gewoon niet in staat om aan te geven hoe super ik dit allemaal beleef, misschien dat de “zevende hemel” nog het meeste in de buurt komt. Het is maar goed dat ik een blog bijhoud, want de tijd vliegt voorbij als bijna alle dagen als een klein "walhalla" worden ervaren. Vooral als ik dat vergelijk met de “…” achterblijvers in de lage landen.

20170125_172922_CSIA_Certificate_Level_1_Ski_Instructor_RoelHet was vandaag de laatste en echt beslissende examendag. De eerste twee dagen werden we ook beoordeeld, en onder een vergrootglas gelegd, maar vandaag was het meer een microscoop waar we onder lagen, met grootste focus op onze vaardigheden in lesgeven. Ik mocht zoals gisteren al vermeld de aftrap doen met introductie van materiaal, ski’s, in sneeuwploeg skiën, remmen en eerste bochten werk. Ging me met niet slecht af (zie evaluatie formulier), ik vind het ook simpelweg leuk om te doen. Als het al lastig is, is dat omdat we het onderling doen en allemaal al goede skiërs zijn. Dus wat lastig om beginner te spelen en dingen uit te leggen en aan te leren die we al lang weten.
Fun !

De andere 3 examenkandidaten vervolgen met sneeuwploeg skiën in grote en snellere bochten, verbeterde houding en technieken eerste stappen in overgang naar parallel skiën en tenslotte perfectie van parallel skiën zoals we dat hier noemen “intermediate parallel”. Lesgeven gaat bij iedereen redelijk goed tot uitstekend.
Persoonlijke ski-techniek is voor de beide heren van de groep, Jesse en ik geen probleem om aan de minimale vereiste ski-techniek eisen te voldoen, maar de 2 dames, Kasey en Megan, hebben het zwaar. Het is dat de dames het vandaag veel beter doen … en dus gaan ze door het oog van de naald.
Aan het einde van de dag komt het verlossende woord: we zij alle vier geslaagd !!!!!

20170125_223001We gaan dit natuurlijk meteen vieren ter plekke in het berg restaurant annex bergkroeg. Kannen bier en andere geneugten des levens in het gezelschap van Tobin, de Denen en nog een paar anderen die we hier hebben leren kennen in de kleine berggemeenschap. Ik doe zelfs een eigen (niet toegestane) persoonlijke dans op de tafel in mijn skischoenen. Tot verassing van gezelschap betaal ik voor deze keer de volledige rekening van de hele tafel. Mijn eigen bijdrage aan het prettige gezelschap hier, om te vieren hoe blij ik hier mee ben.

’s Avonds gaat het feest verder in ons chalet met eten en nog veel meer vloeibare geneugten des levens.

Hoop dat dit blog vandaag nog enigszins leesbaar is want ik schrijf dit om circa 23:00 uur in de avond terwijl iedereen toch echt wel diep in het glaasje gekeken heeft. Waarbij ik even de knalharde rap muziek die me om de oren vliegt, probeer te negeren. …

20170125_182307_Pin_CSIA_Level_1_Ski_Instructor_Roel==>    Yes I  (!#$%^&*()…)  did it   <==

Veel liefs van een zeer gelukkige, tevreden en blije Roel in Canada

1. Ilona:
    26 januari 2017
    Gefeliciteerd! Praatje, daadje, raadje in je lessen, welldone, Roel. Excellent!
  2. Sjoerd en Kitty:
    26 januari 2017
    Hoi Roel, van harte gefeliciteerd.
    Goed gedaan en vooral super dat je het zo naar je zin hebt. Hou het vast.
  3. Jose:
    26 januari 2017
    Onze kleindochters leren skieen in Winterberg de komende weekenden. Niet zo spectaculair als jouw ski prestaties, maar ze doen het heel goed
  4. Pa en Ma de Jonge:
    Klasse Roel, goed gedaan , jochy
    Een droom die uitkwam dat is toch mooi !
    Liefs en gefeliciteeeeeeeerd
    Pa , Ma
  5. Arnaud:
    Top!!!!
  6. Joop schouten:
    26 januari 2017
    Van harte gefeliciteerd Roel, dit is werkelijk geweldig want je hebt ook een enorme prestatie verricht om dit te bereiken. groetjes Joop en Ineke
  7. Annet en Roger:
    26 januari 2017
    A Proud man, Cool and Njoy!
  8. Jan:
    26 januari 2017
    Roel, van harte gefeliciteerd. Mooie resultaten, goed gedaan.
  9. Gerard Tielemans:
    26 januari 2017
    Geweldig Roel, van harte gefeliciteerd en terecht dat feestje achteraf. Je verslag is goed leesbaar na al die genuttigde drank en ik snap ook alles wat je schrijft. Ik denk dat ik ook keiharde rapmuziek opzet in plaats van te kijken naar het belachelijke debat over de Teevendeal, dat voor de derde keer gehouden wordt...
    Alle gekheid op een stokje, klasse man, geniet van deze prestatie en geniet van wat je nog te goed hebt daar.
  10. Joop schouten:
    26 januari 2017
    ik heb vanmiddag een uitgebreide reactie gegeven, waar is die gebleven ??
  11. Pa en Ma de Jonge:
    26 januari 2017
    Ook je mede cursisten .......applaus !!!
  12. Jose:
    26 januari 2017
    Goed gedaan zeg, van harte gefeliciteerd! Super goed gedaan!
  13. Ilse:
    28 januari 2017
    Heeeé Topper .....ik ben trots op je !! Goed gedaan.
  14. Marielle:
    10 februari 2017
    hee
    geweldig wat goed van je!!!
    ps je had mij wel als echte beginner mogen laten overkomen hoor,
    had ik wel een paar colleges voor willen missen :-))
    xxx