Dag 29 – (18) ski instructor course – Train de Trainers

26 januari 2017 - Courtenay, Canada

Om lekker stoer te doen hoor ik het eigenlijk niet te bekennen, maar vanochtend werd ik “pas” om 8:45 uur wakker. Op dat tijdstip hoor ik bij de skilift te staan trappelen om naar boven te gaan. Dat late tijdstip was eerder dan verwacht want het was vannacht na half vier toen ik ging slapen. Was met die bende ski-bums “te” gezellig, aangewakkerd door zaken zoals b.v. een sla-schaal vol lemons, apple sirup, ijs blokjes en vooral veel tequila. Ver na twaalven besloten we met de helft van de ski-bums die nog niet naar bed was gegaan maar weer een ski film op te zette. Deze keer “Hot Dog…The Movie”. Grappige film maar maakte het nog later voor we plat gingen.

20170126_171509Ontbeten en samen met Teega op zijn snowboard gaan skiën. Vandaag is een “vrije” dag. Vanwege de mist en zeer lichte sneeuw is het zicht allerbelabberdst. En dus houdt Teega het, na wat rondjes en een staff-hot-chocolate, voor gezien. Ik eet een croissant in het Eagle café en doe daarna nog even een rondje de berg op en af.

Beneden aangekomen beslis ik dat ik, vanwege het slechte zicht, beter een ski-les van de skischool kan gaan schaduwen (shadowing). Bij de verzamelplaats van de lessen staan om 13 uur zo’n 15 leraren te wachten op het begin van de lessen, … alleen er zijn vanmiddag 0 (zero) klanten. Dus wordt ter plekke het programma aangepast en besluit de skischool opperjuf (chef van de skileraren groep), dat hij les gaat geven aan de skileraren (Train de Trainers). Geen probleem om mij daarbij aan te laten sluiten. Een toevallige buitenkans om te zien hoe je een groep (zeer) gevorderde skiërs zou kunnen trainen en verbeteren. Uiteraard weer een iets andere aanpak. Belangrijk is om goed kijken naar de (relatief) kleine te verbeteren punten. Gezellig en leerzaam. Mooi om te zien hoe zo’n chef leraar een grote en brede kennis heeft van hoe skiën in elkaar zit.

20170126_171446’s Middags thuis in het chalet, eerst een lekkere douche en daarna voor de openhaard, onder het genot van alweer een warme chocolademelk mijn dagelijkse verhaaltje intikken.

Geen foto’s van buiten vandaag, maar ter compensatie een selfie en een foto door Jesse van mijzelf bij de open haard met laptop op schoot voor mijn blog. De kwaliteit van mijn selfie spreekt boekdelen over mijn kwaliteiten als selfie producer. Durf wel te stellen dat ik iets beter ben in skiën.

20170126_171442Canadian greetings from your personal ski instructor,
Roel

1. Ilona:
    27 januari 2017
    Personal trainer, ik hou me aanbevolen om te leren skieen:)
  2. Gerard Tielemans:
    29 januari 2017
    Dagje wat minder mag ook wel.
    Laptop , open haard........whiskey staat op de grond zeker ???