Dag 46 – (35) ski instructor course – Bezemwagen & Chantage

12 februari 2017 - Courtenay, Canada

20170211_211330Na een bezoek gisteravond laat aan de enige plaatselijke bar annex restaurant hier boven op de berg was het weer laat in bed. Dag begint met lekker zonder wekker wakker worden, ontbijt en video gesprek met Marjolein, mijn liefste dochter. Die gaat waarschijnlijk dit jaar nog naar Zuid-Afrika voor een stage. Leuk voor haar en ik kan mijzelf alvast lekker maken voor een volgend bezoek aan Zuid-Afrika. Misschien dat Teega, die uit Kaapstad komt, ook nog informatie kan verschaffen of helpen, wie weet …

20170211_211147Maar voorlopig heb ik mijn eigen feest hier op Mount Washington, Vancouver Island, Canada, BC. Vandaag is  het echt druk op de pistes en bij de liften. De oorzaak daarvan is dat het maandag “Family Day” is, een algemene vrije dag in Canada, Britisch Columbia. Een lang weekend vrij voor velen. Bovendien geven de liften en de skischool morgen daarbovenop 50% korting. Grote kans dat er morgen een grote menigte de berg omhoog gaat klimmen. Soort van Zandvoort op een mooie warme zomerdag.
Ik vermaak me vanochtend prima met lekker vrij skiën op deze bewolkte dag met af en toe een vleugje zon. Rustig naar beneden Razen :-), samen met Teega.

20170212_110606Na de lunch ga ik weer skilessen schaduwen. Deze keer Ivan & Michael die 7 kinderen van ~4 jaar, die al bochten kunnen maken, in een groepje hebben. Zes van de koters kunnen het redelijk; de zevende kabouter kan niet al te veel en is bovendien vrijwel de hele tijd aan het krijsen om zijn verwekkers. Het smurfje wil eigenlijk niet skiën. Pas als Michael zegt dat we de warme chocolademelk pauze pas hebben als hij ophoudt met blèren én gaat skiën verstomt het lawaai. Chantage blijkt ook een skiles tactische en effectieve techniek te zijn. Verder een leuke les met veel oprapen van gecrashte kinderen die niet zelf meer overeind kunnen komen en/of hun ski’s kunnen aandoen. Ik fungeer vandaag min of meer als de bezemwagen.

Vanavond maak ik weer pannenkoeken van de ruime zwik ingrediënten die ik nog over heb. Smaakt toch altijd weer lekker, Hollandse pannenkoeken als avondmaaltijd. Ik bak er uiteraard veel meer dan ik zelf nodig heb; die vinden hun weg wel naar de andere bewoners van ons chalet. In dit geval Sebastian en Jacob die het grootste deel van de stapel verorberen.
Rest mij nog koffie en een filmpje kijken. Misschien zelfs vroeg naar bed. …

Zondagse groeten uit Westelijk Noord-Amerika,
Roel

1. Ilona:
    13 februari 2017
    Hallo Roel, mooi vooruitzicht voor Marjolein en voor jullie! Leuk, plannen maken.
    Jouw plaats van het besneeuwde Canada halen het bij lange na niet bij mijn foto's van een rondje bos. Wat mooi telkens weer.

Njoy!