Dag 49 – (38) ski instructor course – Singing in the Rain

15 februari 2017 - Courtenay, Canada

• Het_regent_de_pannetjes_worden_nat_BladmuziekHet regent, het regent. De skiërtjes worden nat
  • Er kwamen twee skileraartjes aan
  • Die vielen op hun gat

• Het regent, het regent. Nat-sneeuw op de grond
  • We hebben onze Skiën aan
  • En stampen in het rond

• <refrein>

• Het regent, het regent. Kom je lekker mee
  • We trekken ons er niks van aan
  • En dansen met z'n Vier

Bovenstaande oer-Hollandse liedje is de beste beschrijving van de dag. Tegen het ochtendgloren was de natte sneeuw van gisteravond overgegaan in een fikse regenbui. Wat al ratelend goed te horen was op het dak van ons chalet. Maakte het opstaan er niet makkelijker op. Maar de les ging door, was de afspraak. Dus skikleren aan en mijn dunne regenjack er maar overheen. Geen getreuzel, net doen of het leuk is, de deur uit en de lekker de druppels laten plenzen op mijn muts.

Magic_Carpet_Mount_WashingtonDe dag besteden we volledig op de “magic carpets”. Dat zijn lange rubberen transportbanden die langs de baby hellingen liggen en specifiek voor beginners zijn. In ieder geval is het droog in de buis waar de band in loopt. We gaan weer verder om onze skills in (ski-)lesgeven te verbeteren en te oefenen. Gisteren parallel skiën gedaan, vandaag is het de beurt aan beginners les. Wat is de beste aanpak om mensen vertrouwd te maken met ski’s, glijden, leren stoppen, een bocht maken, meerdere bochten na elkaar, snelheid opvoeren, korte en lange bochten, en de eerste stappen van sneeuwploeg naar parallel skiën? Gezien het weer is dit misschien wel de beste dag om dit te gaan doen, want elders in het skigebied is het met dit noodweer sowieso niet echt aangenaam vertoeven.

2017-02-15_Singing_In_The_Rain-1_KaseyOnze coach Nigel geeft een voorbeeld les en legt de principes voor volwassenen en voor kinderen uit. Daarna mogen we om de beurt elkaar weer les gaan geven. Ook Kasey is vandaag op schoenen en hinkelend vanwege haar enkel blessure aanwezig. De slechte sneeuw- en weers-condities samen met onze verzopen status in natte skikleren geven we geen kans om de pret te drukken. 2017-02-15_Singing_In_The_Rain-2_KaseyDus veel pret en ongein gedurende de dag. Zo organiseren we een groepshugs voor vrouwelijke “lifties”, die we tegenkomen. Maar veruit de beste act van de dag is ongetwijfeld gegeven door de bekende Section-8 band, zie de foto. Met van links naar rechts de fameuze bandleden: Jesse (keyboard), Nigel (zanger), Euge (gitaar) en Rock'n Roel (drums).

Ja, weer veel geleerd vandaag.

• Het regent, het regent. De skiërtjes worden nat

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marielle:
    27 februari 2017
    Nog niemand gereageerd op deze blog , dan reageer ik nu maar. Staat anders ook zo sneu.
    Complimenten voor je discipline, om te skiën (in de regen) en vooral om elke dag te schrijven. Ik lees je blogs in bulk, maar ik geniet er wel van. ! Enneh als fotoliefhebber; wat een gave foto's. Geweldig!