Dag 50 – (39) ski instructor course – Oefenen in Lesgeven

16 februari 2017 - Courtenay, Canada

20170216_172302Ondanks het drummende geratel van de regen op het metalen dak van ons chalet heb ik geslapen als Doornroosje. Grote voordeel van de hele dag buiten lekker rattevotten is dat je moe en rozig wordt en dus goed en (soms) lang onder zeil bent. Pas enkele uren voor ik wakker wordt gaat de regen over in sneeuw én tegen de ochtend sneeuwt het nog maar lichtjes. De rest van de dag is het afwisselend zon, wolken en lichte sneeuw.

20170216_172307Kasey komt ondanks haar gewonde enkel naar boven de berg op, maar blijkt eenmaal op de ski’s toch nog teveel pijn te hebben. Dus beter safe dan sorry … helaas geen skiën voor haar. Helen, onze coach vandaag, Jesse, Euge en Ik gaan weer naar de Magic Carpets en de baby / beginners hellingen. Dezelfde dril als gisteren, maar dan van een andere coach, dus een ander perspectief. En gelukkig zijn de weersomstandigheden ten goede gekeerd. Ik heb vandaag niet echt mijn dag. Mijn skiën vertoont veel slordigheden. Wat betreft mijn eigen (oefen) les aan de anderen, ik vind die, ondanks de mening van anderen, zelf beneden de maat en vooral niet soepel. (Of ben ik te kritische en/of te streng voor mijzelf? … “Time will tell”.)

20170216_172318Na de les nog even racen met ons groepje en de Deense skileraren tijdens het aansluitende nacht skiën. In Januari was het om 15:30 uur. als de liften al (veel te vroeg) sluiten, al bijna donker. Nu in februari is de zon nog volop aan de horizon en duurt het nog veel meer dan een uur tot zonsondergang. Is dus meer een zonsondergang skiën dan nacht skiën.

Onze opdracht voor morgen is schaduwen van één of meer skischool lessen. Daarvan moeten we dan een A4 verslag maken aan de hand van een lijstje van aandachtspunten, zoals: beoordeling van de leraar, lesstructuur, veiligheid, ski-doelstelling, uitvoering (technische demonstratie), etc. De betrokken leraar is daarvan niet op de hoogte.

20170216_190353Na een eenvoudige doch voedzame maaltijd van chalet-mama Charlotte is er nog wat tijd voor koffie, andere drankjes, een film en napraten.

Groeten en liefs,
Roel

1. Karin:
    17 februari 2017
    de vermoeidheid begint toe te slaan lijkt het. Even een paar dagen goed slapen en dan kun jij er weer tegenaan! Veel plezier vandaag!!