Dag 52 – (41) ski instructor course – IJshockey in Vancouver

18 februari 2017 - Courtenay, Canada

20170218_083509Vancouver, Vancouver, Vancouver. Vanochtend voor het ochtend gloren om 5 uur opgestaan. Geen skiën vandaag. Ik ben de afgelopen 44 (!) continue wezen skiën, bijna elke dag van het openen tot het sluiten van de liften. Nu “helaas” een dag zonder de lange latten. Maar misschien is het ook wel beter dat mijn lichaam, en in het bijzonder mijn knieën, wat rust krijgen. Ik begin te voelen dat het toch wat licht gevoelige sporen achter laat. Ook te merken door het wonderlijke en onwennige gevoel dat ik in het begin bij het lopen heb. Ik gebruik de spieren weer anders dan voor het glijden.

20170218_131901Naar Vancouver is het minimaal 5 uur rijden. 2.5 uur naar Nanaimo, een uur met de ferry naar het vasteland en tenslotte nog een uurtje naar Vancouver. De reis gaat voorspoedig, m.n. omdat ik een groot gedeelte slaap. Naomi heeft alles geregeld, inclusief de huurauto, en stuurt. Euge zit ernaast en navigeert en Jesse en ik slapen achterin. Kasey is nog altijd geblesseerd en Teega heeft hiervoor geen geld. Aan het eind van de ochtend wandelen we door het centrum. Shoppen, lunchen, kijken en slenteren. Niet al te mooie stad, maar zeker niet lelijk; wel erg vriendelijk en gemoedelijk. 20170218_180658Bovenstaande stuk van de blog tik op mijn mobiel zittend bij Starbucks, zie de selfie-foto. Om 19 uur moeten ons bij de ijshockey wedstrijd tussen Vancouver en Calgary melden.

Dat wordt voor mij de eerste keer dat ik een ijshockeywedstrijd bijwoon. Het Rogers stadium is groot en zit bijna helemaal vol. Indrukwekkend is de show die er omheen gemaakt wordt. Licht, muziek, verklede mensen, veel eten en drinken en lawaai. Ik zelf neem zoals vele anderen een enorme zak met popcorn, heb ik de rest van de wedstrijd wat te knagen. Het publiek is wel enthousiast met het spel bezig, maar wel minder dan ik had verwacht. De wedstrijd duurt zo’n 3 uur. Drie spel ronden van 20 min zuivere speeltijd, met meer dan 20 min dode tijd, plus 20 min pauze tussen de spel ronden. Vanavond spelen de Vancouver Canucks thuis tegen de Calgary Flames. In de eerste spelronde komt Vancouver voor met een heel fraai afstandsschot. 20 seconden voor het eind maakt Calgary nog gelijk tot ongenoegen van de Vancouver fans. Maar in de daarop volgende shoot-out (3 tegen 3 tot er gescoord wordt) maakt Vancouver na enkele minuten het winnende doelpunt. Al met al een bijzonder happening (of feestje) die ik niet had willen missen.

Daarna nog even de stad in en wat kroegen bezocht. Om 2 uur sluit hier alles en na wat zoeken vinden we een taxi die ons naar het Hotel terug brengt. Een lange maar heel leuke dag in Vancouver.

Groeten vanuit Vancouver,
Roel

1. Ilona:
    19 februari 2017
    Hello, dat was een sportief bezoek aan Vancouver. Nog orca's of Walvissen tijdens de overtocht gespot?
  2. Marielle:
    27 februari 2017
    In USA en Canada alles met show. Toen ik dat voor t eerst meemaakte op huwelijksreis in 1994 wist ik niet wat me overkwam. Presentator: say hi. en publiek schalde: hiiiiii
    Oh my god. wat is dit??? Nu ben ik er wel een beetje aan gewend, hoewel als nuchtere nederlander went dat volgens mij nooit.
    Maar daar gaat t niet om. Voornaamste is dat je veel plezier hebt en dat blijkt wel.
    Gr.