Dag 53 – (42) ski instructor course – Terug uit Vancouver

19 februari 2017 - Courtenay, Canada

SAM_6140Wat is het toch fijn om weer eens in een echt goed bed te slapen. Niet dat het bed in ons chalet slecht is, maar het bed van het Holiday Inn hotel is daarbij vergeleken een heerlijke ervaring. Je waardeert pas je eigen wereld echt beter als er plotseling iets niet meer is, zoals mijn eigen hemelse waterbed. Èn natuurlijk mijn eigen Karin. We zijn nu al bijna 50 dagen fysiek gescheiden en dus weet ik donders goed wat ik echt heel erg mis. …

20170219_105517Vandaag uitgeslapen tot 9 uur. Bij Denny's een super uitgebreid Canadees ontbijt genoten. Fluffy pannenkoeken met pecan noten, banaan en maple syrup. Dat is op zich al meer dan een voldoende maaltijd. Toch komt daar nog een bord met scrambled eggs en gebakken bacon bij, zie de foto. Lekker gezond én voor de rest van de dag zit ik wel vol.

20170219_190408Dan met de taxi heen en weer naar downtown Vancouver. Shoppen, sightseeing en terrasjes. Let wel terrasjes binnen want het regent zachtjes => Dus sneeuw in de bergen!!!. Vlak voordat onze tijd in Vancouver op is halen we snel boodschappen voor de komende week. Hup de huurauto bij het hotel ophalen en op weg terug naar de o’zo door mij geliefde sneeuwhellingen en mijn ski’s. ...

20170219_205840We halen onze ferry van het vaste land van Canada naar Vancouver Island mooi op tijd en vanuit Nanaimo is het nog een 2 uur rijden naar Courtenay en Comox waar we onze huurauto op het vliegveld weer inleveren. Door vertraging op de ferry komen we te laat aan voor de laatste bus die ons de berg weer op had moeten brengen. Charlotte, onze chalet mama, is gelukkig zo aardig om de berg af te rijden en ons op te halen bij het vliegveld met haar auto; wordt door ons erg gewaardeerd.

Al met al een zeer gezellig en leuk uitje naar Vancouver en ijshockey wedstrijd.

Morgen staat de eerste dag van het examen Level 2 op het programma, dus z.s.m. naar bed na het publiceren van deze blog.

Liefs en groeten, nu weer vanaf mijn berg,