Dag 7 – Mee liften met Water post vliegtuig – Campbell River

4 januari 2017 - Campbell River, Canada

SAM_6018SAM_6031Jawel, jawel, jawel, vandaag was onverwacht en super. Meegelift (tegen geringe betaling uiteraard) met de Canadese posterijen. De duizenden eilandjes tussen Vancouver Island en het Canadian Mainland moeten ook regelmatig hun post bezorgd kunnen krijgen. Dat gaat niet met de bestelauto of de fiets, dus doen ze het hier met een 4 persoons watervliegtuig van Corilair. Onze laatste B&B heeft geregeld dat wij mee mochten vliegen. Het is spectaculair mooi om over het water tussen de bergen op de eilandjes door te vliegen. We maken al met al zo’n 5 waterlandingen (maildrops) voor we weer naar Campbell River via een grote cirkel terugkeren. Op bijna al die eilandjes leven wel een paar een of een tiental mensen die zo goed als zelfverzorgend zijn. Je bent daar echt op jezelf aangewezen. Elektriciteit is er vaak niet of wordt via een (dure) generator of waterkracht gegenereerd. Alles wat ze niet vanuit het bos of vanuit het water kunnen halen en gebruiken moet worden aangevoerd per boot(je) of watervliegtuigje.
SAM_6024SAM_6060Vanuit de hoogte is mooi te zien hoe ruig en grillig de wateren rond de eilandjes zijn. Vaak steile en beboste oevers. Met in de verte continue de witte toppen van de Rocky Mountains in het oosten en aan de andere kant op Vancouver Island “mijn” skiberg voor twee maanden: Mount Washington.
Bill onze piloot vertelt veel bij alles wat we zien. Hij voert dit soort vluchten ~3x per week in de winter en tot wel 6x per week in de zomer uit.
Super buitenkans voor ons, want we hebben ons prima vermaakt gedurende het bijna 3 uur durende post rondje. De foto’s spreken voor zich.SAM_6074SAM_6057

Eind van de middag komen we aan bij Mount Washington Alpine Resort en ontmoeten we Tobin, de eigenaar van Section 8 en mijn belangrijkste coach voor de komende 8 weken cursus. We kunnen vanaf vandaag in het Chalet op de berg slapen op de mijn kamer. Mooie grote chalet met mooie prima kamer voor mij en een gemeenschappelijke keuken en leefruimte met open haard. Voor die warme en knapperende open haard zitten we nu uitstekend, nadat ik met wat kunst en vliegwerk de vlammen in grote houtblokken heb gekregen. Prima dag geweest; we voelen ons weer bofkonten.

1. Ton:
    He Roel,
    Wat een schitterende reis en prachtige foto's!
    Jammer dat je straks alleen nog maar mag skien ;-)
    Veel plezier!
    Ton
  2. Frank:
    Gaaf Roel!
    Prachtige ervaring met zo'n watervliegtuig het gebied verkennen.
    Enjoy
    Frank
  3. Pa en Ma de Jonge:
    5 januari 2017
    Je kan ook nog postbode worden
  4. Jeroen:
    Goed verhaal Roel!
    Jij/jullie verma(a)k(t)en je wel. En wij maar werken...
    Succes met skieen en veel plezier!
    Jeroen ℗
  5. Marielle:
    5 januari 2017
    Gaaf zeg! Dit soort onverwachte dingen zijn de mooiste ervaringen.
    Marielle