Dag 6 – Union Bay & Eerste Sneeuw

3 januari 2017

Zo’n Bed & Breakfast met uitzicht over het water en in de verte de Rocky Mountains daarachter, is weer fenomenaal. Dit B&B is weer extra speciaal omdat we ontbijten samen met de eigenaren Carolyn & Steve. Heerlijk en overvloedig en vooral heel gezellig lopen keuvelen.

20170103_11553420170103_122113Daarna omkleden voor de skikleding en op weg naar Mount Washington Alpine Resort. Super mooi weer, ~-10 °C, veel sneeuw en zon. Karin gaat ski’s en schoenen huren en een halve dagpas kopen. Ik ga voor het eerst van mijn ski-leven naar het “Season Pass Office” om daar mijn allereerste seizoens-skipas op te halen.

20170103_13451420170103_134527Niet al te groot gebied maar wel mooi gelegen met uitzicht over de Pacific Ocean inham tussen Vancouver Island en het vaste land met de Rocky’s. Meer dan voldoende goede sneeuw en niet druk. Opmerkelijk zijn ook de vele “White Gohsts” op de hoger gelegen plaatsen, Zie de foto’s, dennenbomen die door gigantisch dik pak sneeuw bedekt zijn en allerlei rare vormen hebben.
’s Avonds weer terug naar ons B&B om daar samen met gastheer en vrouw te dineren.

20170103_163609Bijzonder is ook dat zei ons een uitje voorstelden dat zo aantrekkelijk is dat we morgen NIET gaan skiën. We kijken er beide heel erg naar uit. De hooggewaardeerde en oplettende lezertjes van dit epistel én/of kijkertjes van plaatjes zullen hun geduld tot morgen moeten bewaren voor meer nieuws.

1. Frans:
    4 januari 2017
    Prachtig Roel erg mooie foto's, Ik maak van jullie verhalen een reisverslag voor Ida in Word
  2. Pa en Ma de Jonge:
    Hoi Roel en Karin
    Jullie genieten en wij genieten van de foto's en het reisverslag,
    Leuk om er op deze manier toch bij te zijn !
    Liefs
  3. Jose:
    4 januari 2017
    Nu ben ik heel nieuwsgierig wat jullie van het skieen afhoud!