Dag 5 – Ucluelet to Union Bay

2 januari 2017 - Union Bay, Canada

Laatste dag in Ucluelet, nog maar 6 dagen te gaan tot de Ski Instructor Course zal starten. Ja, het is vreselijk afzien en zuchten voor mij hier op Vancouver Island … :-)
SAM_5988SAM_5993Bij het ontbijt is meteen duidelijk dat we weer bijzondere bofkonten zijn, bijna windstil en volop zon, niet gebruikelijk voor deze tijd van het jaar. Daarna Inpakken en voor we definitief terug vertrekken naar de oost kant van Vancouver Island, nog een korte wandeling over een strand van de Pacific Ocean. Op de terugweg over de bergpas is duidelijk dat er veel sneeuw is gevallen sinds we er een paar dagen eerder ook waren. Perfect en schitterend uitzicht over fel witte bergtoppen met op de lagere bergflanken bomen met witte besneeuwde takken.
SAM_5995SAM_6000SAM_6005SAM_6006Onderweg ook weer een trail gelopen in Cathedral Grove met van die ontzettend letterlijk gigantische woudreuzen; tig-keer zo groot als bij ons in NL.
Vandaag slapen we in Two Eagles B&B in Union Bay. Een echt gezellig B&B beheerd door een ouder Amerikaans stel. Zelfs in hun eigen woonruimte zijn we welkom. Het uitzicht is wederom fenomenaal. Mede omdat we precies voor zonsondergang aankomen en er een rode gloed zichtbaar is boven de besneeuwde toppen van de Rocky Mountains in de verte.
Zojuist voor het slapen gaan kunnen we hier veel meer sterren dan in NL zien. En heel mooi ook weer een keer de prachtige gloed en de sterrenhoop van onze Melkweg zien. In NL door strooilicht van menselijke verstedelijking helaas niet meer mogelijk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ilona:
    3 januari 2017
    Hallo Roel en Karin,

Wat prachtig daar! Genieten en aftellen geblazen.
    Mooie foto's en wat fijn dat het weer mooi is.
  2. Jose:
    4 januari 2017
    Wat is het daar mooi zeg! Echt geweldig!
  3. Pa en Ma de Jonge:
    11 januari 2017