Dag 3 – Ucluelet en Tofino: Oudjaarsdag

31 december 2016 - Ucluelet, Canada

Relatief vroeg uit de veren vanwege mijn verjaarscadeau aan Karin. Een uur couples massage in privé ruimte met uitzicht op de Pacific Ocean. Groot genoegen voor Karin, maar voor mij een goede oefening om eens een uur lang geconcentreerd ontspannen te zijn.
Daarna lekker laat ontbijt, eveneens met geweldig uitzicht op de stille oceaan. De kust is hier geweldig grillig met wilde rotsen en opspattend schuim dar door de wind wordt voortgejaagd.
Op ons gemak naar Tofino ~40 km noordelijker langs de westkust van Vancouver Island. Mooi plaatsje in een eveneens schitterende omgeving met ruige inhammen, wirwar van eilandjes en veel bos. Vooral mooi is het uitzicht op de bergen meer inlands. Vanochtend regende het nog maar nu is er weer zon die de sneeuwgrens prachtig laat zien op de groene beboste hellingen.
Op de terugweg lekker gewandeld op Long Beach. Mooi groot weids strand met een gigantisch rotsblok/eilandje net in de branding. De wind en wilde golven geven een nevel vlak over de branding, dat in combinatie mat de bossen die meteen achter het stand beginnen is super mooi. Lekker uitwaaien.
Om 15:00 uur onze tijd is het nieuwjaar in Nederland. Met mijn onhandige en klungelige selfie techniek toch nog een foto van ons op het stand weten te fabriceren. Samen met de mooiste strandfoto’s naar onze vrienden in Nederland gestuurd; voor ons duurt 2016 9 uur langer :-).
’s Avonds heerlijk uitgebreid en lus gegeten van het eerder gereserveerde New Years Eve Dinner in ons Black Rock Hotel. Uitgebreid en heel lekker. De hele fles rode wijn soldaat gemaakt. Dat laatste was toch wat te veel voor mij, bleek bijna 15% alcohol te bevatten. Dat in combinatie met restant jetlag zorgde voor een vroeg slapen in bed.

HAPPY NEW YEAR   &   LIVE ALL YOUR DREAMS

Liefs Roel

1. Astrid:
    2 januari 2017
    Super
  2. Ilona:
    2 januari 2017
    Een mooi, gezond en sportief 2017!