Dag 2 - Naar Ucluelet - Vancouver Island

30 december 2016 - Ucluelet, Canada

20161230_095202_resizedNa een 'slaapje' van bijna 10 uur uitgerust opgestaan, Gordijnen open ... fantastisch uitzicht op de baai van Comox. Veel vogels, waaronder de indrukwekkende Amerikaanse zeearend. Daarna autoramen krabben en op weg voor een prachtige tocht naar de Westelijke Pacific Coast.

20161230_134951Onderweg ook het Cathedral Grove in MacMillan provincial park bezocht waar een uniek stukje regenwoud met majestueus grote en oude Douglas sparren groeien. De grootste zijn meer dan 800 jaar (!) oud met een omtrek van meer dan 9 meter. Vooral ook leuk omdat we daar 12 jaar geleden met onze koters ook waren. Nu met sneeuw en mysterieus mooi licht door een lage zonstand.

20161230_163310Zitten nu in het bijzonder mooie en luxe Black Rock hotel in Ucluelet met spectaculair uitzicht over de ruige rotsen en de uiteenspattende golven van de Pacific Ocean. Net op tijd aangekomen om een mooie zonsondergang mee te maken. Vanavond Tonijn gegeten, één van mijn lievelingsgerechten, met “uitzicht” op een pikzwarte oceaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ilse:
    2 januari 2017
    Wat geweldig allemaal...ook zo mooi...geniet er maar lekker van !