Dag 9 – Verse sneeuw & Karin de berg af

6 januari 2017 - Courtenay, Canada

20170106_104319Het begint goed, het is buiten zachtjes aan het sneeuwen en alles is bedekt met een vers laagje sneeuw. De weersvoorspelling is meer lichte sneeuw in de ochtend en ‘heavy snow fall’ voor de middag en avond (én komende dagen). Voor de skifanaten onder ons fantastisch goed nieuws. Echter voor degenen die nog een hoge berg af moeten met een Subaru Impreza waar geen sneeuwkettingen onder passen én een vrouw die morgenvroeg diep in het dal op zeeniveau een vliegtuig moet halen: op zijn minst verontrustend. Aangezien ik tot beide categorieën behoor dus een flink dilemma dat knagend in de onderbuik zijn aanwezigheid laat voelen.
Dus maar de gulden middenweg gekozen. Een ochtendje “knallen” op de witte hellingen van ‘mijn’ berg door een dun knisperend laagje vers wit poeder. Een warme choco halverwege (zie foto), nog een paar laatste ski kilometers voor Karin en dan haar koffer vullen en aanstampen én onze biezen pakken voor we ingesneeuwd raken met deze ongeschikte huurauto voor winterse berg wegen.
We hebben ons weer aangemeld bij de leuke en gezellige B&B The Two Eagles in Union Bay van Carolyn & Steve Touhey. Zo zijn we er zeker van dat ik Karin morgenvroeg uit kan zwaaien op het vliegveld van Comox voor haar lange reis terug naar het platte Nederland.

20170106_191418Vanavond naar een pub gegaan waar het leuk zou zijn vanwege de life music. We hebben 2 uur heerlijk zitten genieten van ons laatste avondmaal. Maar pas toen we weer naar de B&B terug gingen begon de 1-persoons band te spelen.

Liefs van Roel uit Canada

1. Jose:
    7 januari 2017
    Een heel goede reis Karin! Hier heeft het ondertussen ook gesneeuwd, een flinterdun laagje, maar het is toch echt winter nu
  2. Jose:
    7 januari 2017
    Ik denk dat Karin moeilijker van het vliegveld naar huis kan komen. Op het moment mag je op een aantal snelwegen niet harder rijden dan 20 km, zo glad is het....